Codeweek

 

Teden programiranja – CodeWeek, ki praznuje peto obletnico delovanja, je letos potekal od 7. do 22. oktobra. Tudi z učenci 1. triade smo izvedli učno uro, ki osnovne koncepte računalništva predstavi na zabaven način, brez računalnika. Tako smo opravili prve korake v svet programiranja.

Ena najbolj nadležnih lastnosti računalnikov je, da vedno naredijo natanko to, kar jim naročimo. Če smo pri dajanju navodil – se pravi pri programiranju – nepazljivi, so lahko rezultati smešno napačni. Kako se počutita programer in računalnik, smo spoznali, ko smo sami poskušali narisati sliko po navodilih sošolke ali sošolca.

Naše delo je potekalo v razredu, brez računalnika. Najprej smo se pogovorili o tem, kako ljudje sledimo navodilom, o delovanju računalnika in delu programerja. Nato smo se igrali igro, ki jo na nek drug način vsakodnevno igrajo programerji in računalniki.

Učenci so potrebovali list papirja in pisalo. Učitelj je pripravil različne slike in izbrani učenec je moral ostalim učencem podajati čim bolj natančna navodila. Učenci so morali po njegovih navodilih narisati opisano sliko. Učenec, ki je opisoval, ni smel gledati, kaj sošolci rišejo in oni ga niso smeli spraševati za podrobnejša navodila.

Učenci so imeli pri risanju kar nekaj težav. V nekaterih primerih pa so nastali izdelki, pri katerih so bila navodila sicer prava, vendar se jih je dalo razumeti tudi na kak drug način. Naloge so bile zanimive, vendar mogoče bolj primerne za učence višjih razredov. V prvem razredu še niso obravnavali likov, zato je bilo že samo podajanje navodil v nekaterih primerih napačno.

Pri izvedeni učni uri so učenci uživali ter bili kar uspešni. Ugotovili smo, kako težko je podajati dobra navodila in kako smešni so lahko rezultati ohlapnih navodil. Vsaka pozabljena podrobnost povsem spremeni risbo. Spoznali smo tudi, da morajo biti programerji natančni in da je njihovo delo zelo zahtevno.

 

Zapisala: Andreja Sokol

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on Pinterest